Matematický problém

30. 11. 2018 20:59
Rubrika: Ze života

Mám šikovné prvňáčky, už počítáme do pěti a jde nám to skvěle. Pracovní sešit nám ale ukazuje i první záludnosti, dnes typ příkladů, že něco mám, odečtu 2 a zbyde mi 3.

Když to na tabuli bylo napsané 󠄄󠄄? –2 = 3, děti chtěly odčítat (že jo, 2 měsíce se učíme + a -) a paní učitelka najednou řekla, že to odčítat nemůžeme. Tak po mě tak nedůvěřivě koukaly, jestli jsem to dnes opravdu já nebo přišel do třídy někdo jiný. Dobře, dosadila jsem 1, 1 - 2 opravdu není 3, záhada je na světě.

Měla jsem připravené povídání: „Donesla jsem do školy bonbony, Ondra má svátek, proto mu dám 2 bonbony. Zbyly mi 3 bonbony (ukazujeme na prstech 2 a přidáme 3). Kolik bonbonu jsem měla na začátku?“ Ano, 5. Dosadila jsem do příkladu 5, hurá, teď to vyšlo.

Procvičili jsme společně na tabuli další příklady, děti nadšeně počítaly s vyprávěním, co zbylo a co daly spolužákovi, takže fajn, jdeme pracovat samostatně. Všichni se vrhli na příklady, krásně to přibývalo, sem tam jsem objevila chybičku s nulou, až jsem dorazila do poslední lavice, kde to nepřibývalo. Prý tomu Daniel nerozumí. Tak jsem si k němu dřepla, že jdeme počítat na prstech společně. Znovu: „Tři bonbony ti zbyly, 2 dáš Ondrovi.“

„Proč zrovna Ondrovi?“

„Protože má svátek.“

„A nemohu je dát Josífkovi?“ (to je spolužák, se kterým si Daniel nejvíce hraje)

„Jo, můžeš :-)“ a už to jelo samo.

Napadlo by vás, jak velký matematický problém může způsobit kamarádství? Anebo když něco nejde, že chyba může být někde úplně jinde?

Zobrazeno 923×

Komentáře

Napsat komentář »

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

Autor blogu Grafická šablona signály.cz